|Posted by firstname.lastname@example.org on January 1, 2013 at 5:15 PM||comments (0)|
Amajjiin 1, Guyyaan WBO, Daabliinitti haala oo’aadhaan kabajamee jira
Miseensotni Hawaasa Oromoo Ayerlaand, akkuma yeroo biraa, bara kanas Amajjii 1 bara 2013, guyyaa Waraana Bilisummaa Oromoo (WBO) haala oo’aa ta’een kabajanii jiru. Ayyaanni kun, akka aadaa Oromootti eebba maanguddootiin erga baname booda, Obboo Dibaabaa Hirphaa, Amajjiin 1, Guyyaan WBO maaliif akka ayyaaneffatamu seenaa guyyaa WBO irratti ibsa baldhaa kennanii jiru.
Haasawa Obboo Dibaabaatti aansee, Dura Taa’aan Waldaa Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOA) Obboo Biraanuu Hundee dhimmoota lama irratti haasawa gabaabaa godhanii turan. Inni tokko qabsoo bilisummaa Oromoo (QBO) ilaalchisee yoo ta’u, kan biraa immoo waayee WHOA ilaalchisee ti. Obboo Biraanuun, qabsoon Oromoo kan Adda Bilisummaa Oromootiin gaggeessamu, waggoota afurtama keessaatti jijjiirama hin fidne kan jedhamu kun olola diinaa ti malee waan dhugaa irraa fagaate dha jechuudhaan injifannoolee gurguddoo QBOn galmeesse hangaftoota fakkeenyaaf akka armaan gadiitti ibsanii turan:
• Uummatni fi sabni Oromoo akkuma uummatoota fi saboota birootti addunyaa kanarratti beekamuu
• Oromiyaan kaartaa irratti mul’attee, Itoophiyaa keessattis ta’u, akka biyyaatti beekamuu
• Afaan Oromoo, duula diinaatiin awwaalamuuf qarqara bool’oorra gayee ture sun, sana hunda irraa dandamatee; qubee ittiin barreeffamu “QUBEE AFAAN OROMOO” argatee sadarkaa kanarra gayuu
• Aadaan Oromoo, kan diinni fi alagaan irratti duulaa turan, rakkoolee sana keessaa bayee sadarkaa har’aa kanarra gayuu
• Sabboonummaan Oromoo guddachaa fi babala’chaa dhufuu...
Injifannoolee gurguddoon kunuu hafanii; ha’ra ilmaan Oromoo mataa ol qabatanii dhimma ofiitiif dubbachuu danda’uun; akka hawaasaattis ta’ee akka gurmuulee adda addaatti ijaaramanii socha’uun, kun hunduu injifannoolee biroo kan QBOn argamsiise waan ta’aniif akka salphaatti ilaalamuu kan hin qabnee dha jedhanii jiru. Injifannooleen kun immoo kan laayyootti argaman odoo hin taane, wareegama Sabboontotni Oromoo kaffalanii fi kaffalaas jiraniin akka ta’e; Sabboontota kana keessaa, adda durummaadhaan kan injifannoolee argamsiise WBO waan ta’eef, guyyaa WBO kana bara baraan ayyaaneffachuudhaan gootota keenya yaadanna jedhanii jiru.
Waldaa Hawaasa Oromoo Ayerlaand ilaalchisee, walumaagalatti waldaan kun bara 2012 sochii cimaa akka godhe fi keessumaayuu aadaa Oromoo agarsiisuu irratti hojii boonsaa akka dalage ibsanii; Ayyaana Guyyaa Aafrikaa (Africa Day 2012 Celebration) irrattis yeroo duraatiif hirmaachuudhaan injifannoolee akka argamsiise Obboo Biraanuu Hundee ibsanii turan.
Miseensotni WHOA, kan ayyaana WBO kana irratti argaman, haala mooraa QBO ilaalchisee marii erga gaggeessan booda, guyyaa seena qabeessa kana irratti, akka armaan gadiitti ibsa ejjannoo dabarsan:
1) Akka diinni fi tajaajiltootni isaa, injifannoolee qabsoon bilisummaa Oromoo (QBOn) argamsiise gadi xiqqeessuuf jecha, qabsoon Oromoo kan Adda Bilisummaa Oromootiin gaggeessamu, waggoota afurtama keessaatti jijjiirama hin fidne kan jedhan, hamilee qabsaa’ota keenyaa cabsuuf waan ta’eef, olola akkanaa dura ni dhaabbanna
2) WBOn gaachanna uummata Oromoo fi abdii bilisummaa waan ta’eef, tarkaanfii inni fudhachaa jirutti baay’ee gammadnna; sochii WBO guutumaa guututti ni deeggarra; karaa danda’amu hundaan WBO cimsuuf qooda keenya ni gumaachina
3) Tokkummaan ilmaan Oromoo, keessumaayuu kan qabsaa’ota Oromoo murteessaa waan ta’uuf, tokkummaan dhugaa humna cimaa akka uumu; humni cimaan immoo diina injifatee bilisummaa akka fidu waan amannuuf, qabsaa’otni keenya tokkummaa kaayyoo ijaaranii, humna mooraa QBO akka cimsan yaamicha goonaaf
4) Walhubannoo fi araarri ABO QC fi ABO Shanee Gumiitiin akkasumas gurmuulee birootiin lambsame, mooraa QBO tasgabbeessuu fi cimsuuf murteessaa waan ta’uuf, tarkaanfii kanatti baay’ee gammadnna. Walhubannoon kun immoo gara tokkummaa dhugaatti akka cewu carraa kanaan dhaamsa keenya dabarfachuu barbaadnna
5) Qabsaa’otni, gurmuulee fi jaarmayootni Oromoo hafanis, kan walaba ta’anii socha’ani fi kaayyoo walfakkaataa qaban hunduu, tarkaanfii ABO QC fi ABO Shanee Gumii fudhatan kana ittifufudhaan tokkummaa qabsaa’ota kan hundaa hammatu mooraa keenya keessatti akka ijaaran yaamicha goonaaf
6) Jaarmayootas ta’ee gurmuuleen Oromoo walaba ta’an kamiiyyuu, karaa danda’ani fi ittiamananiin qabsaa’anii uummata Oromoo gabrummaa jalaa baasuu kan danda’an yoo ta’an, nuti hundaafuu deeggarsa fi kabaja Obbolummaa qabna. Haa ta’u garuu, uummata keenya gabruummaa Abashaa jalaa baasuu kan danda’u, furmaatni maayii walabummaa Oromiyaa fi bilisummaa uummata Oromoo ti jennee amanna
7) Humna Oromoo jabeessuuf, tarkaanfiin duraa mooraa qabsoo bilisummaa Oromoo keessatti nagaa fi tasgabbii buusuu waan ta’uuf, hunduu yeroo tokkoon tokkoomuu yoo hin dandeenye illee, walirratti duuluu dhaabanii, ilaalcha adda addaa qabaatanii garuu diina waloo irratti akka walgargaaranii fi tumsa wallif ta’an yaamicha goonaaf
8)Har’a diinni QBO inni hangafti fi hamaan Wayyaanee haa ta’u malee, humnootni Abashaa kan sirna dulloomaa durii sana deebisanii ijaaruu barbaadani fi injifannoolee QBOn hanga har’aatti galmeesse kanaayyuu balleessu warri barbaadan waan jiraniif, Oromoon diinota hedduu akka qabu hubatee tokkummaa isaa jabeessuun yeroon isaa amma akka ta’e waan hubannuuf, tokkummaan Oromoo akka cimu yaamicha keenya dabarsina
9) Gabroonfataan humnaan biyya keenya qabate, hanga humnaan biyya keenya keessaa bahutti, humnaan uummata keenya ukkaaamsaa waan jiraatuuf, karaa nagaatiin injifatamuu ni danda’a jedhanii yaaduun gowwummaa ykn haala keessa jirru hubachuu dhabuu nutti fakkaata. Diina keenya humnaan injifachuuf immoo WBO cimsuun waan filannoo hin qabne dha jennee amanna. Kanaaf, WBOn akka cimu carraa guyyaa isaa kanaan dhaamsa keenya dabarsuu barbaadnna
10) Waldaan Hawaasa Oromoo Ayerlaand sochii uumatni keenya kan biyya keessa fi alaa; keessumaa iyyuu qobsoo fi FDG Qeerroon Oromoo gaggeessaa jiru ni deeggarra. Hanga gabroonfataan kufutti sochiin kun cimee akka ittifufu waan dandeenyu hundaan bira dhaabbanna.
Dhumarratti, barri haaraan kan nagayaa, fayyaa, gammachuu fi akkasumas kan tokkummaan ilmaan Oromoo keessatti cimu fi bara bilisummaa akka nuuf ta’u carraa kanaan hawwii keenya dabarsina.
Injifannoo Uummata Oromoof!
Oromiyaan ni bilisoomti!
Waldaa Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOA)
Ayerlaand, Dabliin, Amajii 1 bara 2013
|Posted by email@example.com on July 15, 2012 at 10:10 AM||comments (3)|
Guyyaan Aadaa Oromoo Dabliin/Ayerlaanditti haala oo’aadhaan ayyaaneffatame
Waldaan Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOAn) waggaa waggaadhaan guyyaa aadaa Oromoo Adoolessa keessa ayyaaneffata. Ayyaanni bara kanaa (2012) isa sadaffaa yoo ta’u, haala adda ta’een Adoolessa 14 kabajame. Sababoota ayyaana baranaa adda taasisan keessa inni tokko fi hangafti, namootni hedduun, kan naannoolee Oromiyaa gara garaa keessaa ijoollee guddifatan, ijoollee Oromoo kana wajjin ayyaana aadaa kanarratti argamuu isaanii ti.
Kan biraa immoo, kan ayyaana bara kanaa adda godhe fi haala gaariidhaan akka calaqqisu taasise, ijoolleen WHOA faaruulee adda addaa dhiyeessuu dha. Sirbootni isaan dhiyeessanis faaruulee alaabaa Oromoo, Qubee AfaanOromoo fi Oromiyaa ti. Kana malees, dubartootni fi dargaggootni WHOA uffata aadaa naannolee Oromiyaa adda addaa agarsiisuudhaan ayyaannni kun caalaatti akka bareedu taasisan.
Namootni Oromoo hin ta’in, keessumaayuu kan ijoollee Oromoo guddifatani fi ijoollee kana wajjin ayyaana kanarratti argaman, aadaa Oromoo bareedaa dinqisiifachuudhaan akka baay’ee itti gammadan; akkasumas gara fuulduraattis qophii akkanaarratti argamuuf fedhii guddaa akka qaban ibsanii jiru. Kana birallee dabranii, namootni tokko tokko ijoolleen isaan Oromiyaadhaa guddifatan kun eenyummaa isaanii akka barani fi aadaa Oromoo wajjin akka guddatan; qaama hawaasa Oromoo Ayerlaand ta’uu akka barbaadan WHOA gaafatii jiru.
Akkuma seera fi heera aadaa Oromootti, ayyaanni kun eebba manguddootiin yoo banamu; kanatti aansuudhaan Dura Taa’aan WHOA Obboo Biraanuu Hundee waayee guyyaa aadaa kanaa, WHOA fi akkasumas saba Oromoo ilaalchisee haasawa gabaabaa godhan keessatti hirmaattota ayyaanaatiif ibsa godhanii turan. Kan kanarraa hafe, sirboota babbareedaa, kan naannolee Oromiyaa gara garaa mul’isan qopheessuudhaan; ragada fi dhiichisaan guyyaan kun haala bareedaadhaan ayyaaneffatamee oole.
|Posted by firstname.lastname@example.org on June 28, 2012 at 8:50 PM||comments (0)|
The success of Oromo Cultural Exhibitions and Presentation on Africa Day 2012 in Dublin
Association of Oromo Community in Ireland (AOCI) was established in 2006 as a non-profiting organization and registered in the Republic of Ireland. The general objective of the organization is to promote integration and encourage the Oromo residing in Ireland as well as new comers to be self supporting and integrating with the native community. Beyond providing numerous services, the AOCI has been active in advocating as well as educating the surrounding communities about the Oromo people, culture and traditions, as well as the Oromo quest for national self determination.
On 26 and 27 May 2012, Association of Oromo Community in Ireland, AOCI, by representing its country Oromia, participated in Africa Day 2012 Celebration in Dublin/Ireland for the first time. Making “Oromo Awareness” one of its objectives, the organization ran Oromo Cultural Exhibitions at two different places in Dublin for more than a month. The exhibitions took place from 12 May until 15 June 2012, two weeks before and two weeks after the Africa Day 2012 Celebration and attracted a large number of visitors
The aim of the exhibition as well as the presentation on Africa Day was not only to display our cultural items but also to show and tell the public about Oromo history, language and culture. Using this opportunity, our aim was also to tell the Irish public about political situation of Oromo people and their struggle for national self determination. The outcomes of both events, Cultural Exhibition and presentation on Africa Day, are very encouraging and we were able to win many friends and supporters for our cause of which we are very proud. Many visitors from both of the exhibitions as well as Africa Day Celebration promised to be the friends of Oromo people and to support our cause. They left their contact details to be in touch with us. After the Africa Day, some even talked to the leaders of AOCI and show their great interest to work and co-operate with our organization in the future.
Regarding Africa Day 2012 Celebration, we published an article with the title “Africa Day event in Ireland has made it clear for many that Ethiopia is not Oromia, and Oromia is not Ethiopia” (see the "BLOG" page). The article attracted lots of readers across the world and as a result many encouraging comments were sent to both the publishing websites http://ayyaantuu.com/horn-of-africa-news/oromia/africa-day-celebration-event-in-ireland-made-it-clear-for-many-that-ethiopia-is-not-oromia-and-oromia-is-not-ethiopia/#more-7051 and http://www.gadaa.com/oduu/13913/2012/05/30/ethiopia-is-not-oromia-oromia-is-not-ethiopia-african-day-in-ireland/ and our website. Our friends were happy to read as facts being exposed, while the other categories were sad. Even though the content of the article shows the fact what happened on those two days, we could see few negative reactions from some individuals just because of the title of the article. As a result they tried to connect our organization with politics. Some even labelled us as narrow nationalists or/and secessionist. The purpose of this short article is to make clear any confusion which was made by such individuals intentionally or unintentionally.
As far as connection to the politics concerned, whether someone likes it or not, any Oromo affair is a political affair. Although our organization, the AOCI, is not a political organization, we cannot and should not be free from politics. It is our national obligation and responsibility to be a voice for our voiceless people back home who are under slavery; who are under subjugation and oppression of successive Ethiopian regimes. That is why we have been telling the Irish as well as the ethnic minority communities about the Oromo quest for national self determination through our active advocacy.
Here we would like to mention some facts why we Oromo cannot and should not be free from politics.
· The Oromo were colonized during the last quarter of the nineteenth century by a black African nation - Abyssinia - with the help of the European colonial powers of the day; and our people are still under colonization by successive regimes of the Ethiopian empire.
· Systematic discrimination, persecution, large scale arbitrary detentions, disappearance, torture, and extrajudicial killings are the highest in Oromia.
These have been documented by many Human Rights organizations. The European Parliament has passed a series of resolutions criticizing the Ethiopian government for its human rights abuse. The US State Department Report on human rights in Ethiopia, dated 8 April 2011 and covering 2010, is for instance more critical than any of the previous ten or more annual reports.
· Oromia region is the highest place where land grabbing is taking place and as a result our people have been displaced from their properties without any compensation
· An estimate of more than 20,000 Oromo are currently in the prisons in Oromia and this fact has been confirmed by a former government Official by saying “…the prison in Ethiopia speaks Oromo language…” in his interview.
These are few of the facts we can mention that Oromo issue is a political issue which should seriously be taken into consideration. Speaking for these facts cannot make someone a narrow nationalist. Making awareness about this reality cannot make someone a secessionist. It is the natural and national right of our people to decide their fate. We are not against any individual, people, nationalities and nations but against the system of domination by the minority regimes. Of course we are against any oppressor and oppressive regime and we will continue to stand against such actions of groups.
|Posted by email@example.com on June 22, 2012 at 6:30 AM||comments (0)|
Africa Day celebration event in Ireland made it clear for many that Ethiopia is not Oromia and Oromia is not Ethiopia.
The African Day was celebrated colourfully on 26 and 27 of May 2012 in Dublin, Ireland. Many African embassies and communities across the country came together in open space to show of their culture, identity and the best of their community, their country and their continents at large. Association of Oromo Community in Ireland was not only one of these communities on the event but also the shining star of Africa and its people. Starting from the first day of the event, the community’s members and leaders were there at the event and were very busy in explaining, demonstrating and participating on different competition on the event. The Oromo community’s pavilion was just beside that of the Ethiopian Embassy. Oromo community displayed beautiful Oromo artefacts including cultural costumes. Most of the Oromo gents and ladies, including leaders, were in their attractive costumes. The visitors have to wait for turns to see our artefacts, to try them and to take pictures wearing the Oromo customs, jewelleries, and ornaments.
The Oromo community pavilion was full of Oromo culture. We had live Oromo coffee ceremony during the event where many enjoyed the fresh aroma and taste of Oromo coffee. We had the pictorial display of the world famous runners from Oromia such as Abebe Bikila (Ababa Biqilaa), Derartu Tullu (Daraartuu Tulluu) and Kenenisa Bekele (Qananiisaa Baqqalaa), whom many recognised them but did not know that they are Oromo children.
The members of the Oromo community used this big opportunity to tell every visitor that Oromo people are subjugated people under the tyranny of successive Abyssinian regimes for more than a century. Since most of them, even our African brothers do not know that we Oromos are under colonial rule, we explained that why Ethiopia is said to be a country that has never been colonised. We used the analogy of why British has never been colonised because it was a coloniser. By doing this we the Community members sent many to read more about Oromo. Many visitors promised to continue to be the friends of Oromo and left their contacts to be in touch with our community.
Our community and our people became the focus of discussions even after our beautifully dressed lady aaddee Ayyaantuu Bantii won the awards of “The Best Dressed female” on Africa Day 2012 competition of the event. To everyone’s surprise Aaddee Ayyaantuu, aaddee Seenaa and aaddee Makkiyaa; all three from Oromo community were the top three best dressed Ladies. All of them were in our well decorated and beautiful Oromo customs. Then came the questions like: who are Oromos? Where are they from, etc?
We the Oromo community members used the opportunity to tell Kenyans, Sudanese, Ugandans, Somalis, South Africans etc communities, nationals and diplomats to support and understand Oromo refugees in their country. We explained that Oromos left and will leave their country to run away from colonial persecutions and they never migrate for economic reason as Oromia is naturally a rich country.
While this trend continued into the second day of the event keeping the Oromo members overwhelming busy, no one has visited the pavilion of Wayane which is just metres away from Oromo’s pavilion. To our surprise their pavilion was mostly without supervision and only occasionally an Irish lady comes into and goes out of it, no any other members of the Wayane Embassy in Ireland came except at the beginning and end of the show.
The first day we observed that there was one Oromo item in their show but the next day there was no any items that shows Oromo in there exhibition. We exhibited that we are not Ethiopian and the Ethiopian Embassy exhibited that Oromo is not Ethiopia too. Actually their pavilion has nothing to do with other Ethiopians at all. There were some pictures from the north part of the country, and a picture of Ethiopian Airlines. An Irish who occasionally goes in and out of the pavilion was in Tigre costume. We told the Irish lady who claimed that she is the former Irish Ambassador to Ethiopia, that Oromo is a great nation who is suffering in Ethiopian aristocracy whom her government is deaf ear to their cause for many years. She sympathised with us saying that if real democracy exists in Ethiopia, things would have been better. The lady informed us though that the Ethiopian Embassy was busy in politics of Somalia where she said “the Ethiopian diplomats are in meeting with Somali community”.
The African Day was a great success for Oromo Community in Ireland where the Community clearly and precisely provided information for many African and European nationals and diplomats that Oromo is a great peace loving nation which is denied of freedom of any sort and being subject to incessant aristocratic rule and slavery.
The Oromo awareness has just started two weeks before Africa Day by running Oromo cultural exhibition in Fingal County Council public library in Blanchardstown, Dublin 15. The exhibition continues until 15 June 2012 in Dublin City Council public library in the ILAC shopping centre which will start on Friday 1st of June 2012. The exhibition so far attracted a large number of visitors.
Also, see the followin links:
You can also listen to the news of the following radio programs:
|Posted by firstname.lastname@example.org on April 15, 2012 at 4:30 PM||comments (10)|
Guyyaa Gootota Oromoo: Ibsa ejjannoo Waldaa Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOA)
Waldaan Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOAn) Ebla 15, guyyaa gootota Oromoo yeroo jalqabaatiif sirna oo’aadhaan ayyaaneffate. Miseensotni WHOA guyyaa seena qabeessa kana walitti dhufuudhaan waayee uummata Oromoo fi qabsoo bilisummaa isaa bal’inaan mari’atanii jiru. Marii kana keessatti dhimmoota irratti haasa’aman keessa inni hangafti haala yeroo ammaa mooraa qabsoo bilisummaa Oromoo keessatti uumame fi adeemaa jiru dha.
Qabxiileen biroo kan mariin irratti godhame:
Guyyaan Gootota Oromoo Ebla 15 maaliif kabajama?
Kaayyoon isaan wareegamniif maali, akkamitti galiis gahuu danda’a?
Qabsoo bilisummaa kana keessatti gaheen ykn qoodni hawaasa (hawaasota) Oromoo maali?
Waldaan Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOAn) hoo haala kana akkamitti laala?
Haala uummata Oromoo biyya keessaa fi alaa, keessumaayuu rakkoolee baqattoota Oromoo biyya Yaman irra gahaa jiran laalchisee maaltu godhamuu qaba ykn godhamuu danda’a
kan jedhanii dha.
Akkuma beekamu fi seenaan ragaa ta’u, uummatni keenya bilisummaa fi biyya isaa humnaan dhabee gabrummaa Abashaa jalatti kufe. Kanaaf, waan humnaan dhabe sana, bilisummaa fi abbaabiyyummaa isaa, deebisee argachuuf qabsaa’aa jira. Kaayyoon goototni keenya itti wareegamani fi wareegamaas jiran isuma kana galiin gahuufi. Hawwii fi fedhiin uummata Oromoo bal’aas kanaa ala waan biraa ta’uu hin danda’u jennee amanna.
Qabsoon bilisummaa keenyaa hanga har’aatti injifannoolee gurguddoo argamsiisu illee galii guddaa hawwame odoo hin gahin ture. Sababoota qabsoo kana galii xumuraa irraa tursiisan keessaa inni tokko gargar faca’uu qabsaa’ota keenyaa fi laafina tokkummaa mooraa keenyaa ti yoo jedhame dhara hin ta’u. Tokkummaan humna waan ta’eef, laafina tokkummaatu akka humni mooraa keenyaa laafu taasise.
Nuti miseensotni WHOA, har’a guyyaa seena qabeessa kana keessatti, erga waayee uummata keenyaa fi haala mooraa keenyaa gadi fageenyaan xinxalle fi bal’inaan irratti mari’anne booda ejjannoo armaan gadii kana dabarsinee jirra.
1) Nuti miseensotni WHOA gootota Oromoo, kan bilisummaa keenyaaf wareegamani fi wareegamaas jiran, yaadachaa kaayyoo isaan wareegamniif galiin gahuuf, gahee keenya taphachuu fi qooda keenya gumaachuuf qophii dha
2) Jaarmayoota Oromoo kan walaba ta’anii bilisummaa fi walabummaa Oromiyaatiif qabsaa’an hundaa ni deeggarra. Karaa danda’amuun isaan bira ni dhaabbatna
3) Jaarmayootni keenya, kan kaayyoo tokko ykn walfakkaataa qaban, kan galiin isaanii tokko ta’e tokkummaa ijaaranii akka humna mooraa keenyaa cimsan waamicha goonaaf. Waamicha kanaaf akka owwaatan immoo uummatni Oromoos dhiibbaa akka isaan irratti godhu gaafatna
4) Tokkummaan qabsaa’otaa Oromoo hawwii fi filannoo guddaa ta’ullee, jaarmayootni keenya walittibaqanii tokkoomuu yoo hin dandeenye, tumsa waliif ta’anii akka waliin hojjetani fi irree tokkoon diina irratti akka duulan dhaamsa keenya dabarsinaaf
5) Sabab fedheenuu yaa ta’u, warri mooraa keenya gananii mooraa diinaatti makaman, kaayyoo goototni keenya wareegamaniif akkasumas “Oromummaa” gaaga’ama guddaa keessa waan galchaniif, cimsinee isaan balaaleffatna
6) Namootni maqaa seena qabeessa ta’e fi kabaja guddaa qabu, maqaa Adda Bilisummaa Oromoo (ABO) moggaafatanii ykn fudhatanii, karaa hojiitiin garuu faallaa kaayyoo jaarmayicha jaalatamaa kanaa dalagaa jiran, hojiin isaanii kun farra qabsoo bilisummaa Oromoo ti malee waan qabsoo kana galiin gahuu danda’u nutti hin fakkaatu. Kanaaf, adeemsa siyaasaa akkanaa ni balaaleffatna
7) Mooraa keenyaa ala tumsi biraa barbaachisaa yoo ta’e illee, tumsi ijaaramu uummatoota ykn saboota akka Oromoo Abashootaan gabroomfataman wajjin ta’uu qaba malee, Abashoota waliin tumsa ijaarree galii keenya ni geenya jennee hin amannu
Kanaaf, tumsi bilisummaa karaa ykn sadarkaa lamaan ijaaramuu qaba jenna. Karaan tokko (sadarkaan duraa) tokkummaa ykn tumsa mooraa QBO keessatti uumamu yoo ta’u; inni biraa (sadarkaan lammataa) tumsa humnoota Oromoo fi kan saboota cunqurfamanii ti
9) Hayyootni fi beektotni Oromoo qabsoo kana keessatti gahee guddaa akka taphatani fi qooda guddaa akka gumaachan yaamicha goonaaf
10) Sochii Waraanni Bilisummaa Oromoo (WBOn), dargaggootni fi barattootni Oromoo biyya keessatti godhaa jiran guutummaatti ni deeggarra. Karaa danda’amu hundaan isaani bira ni dhaabbatna
11) Keessaanis ta’ee alaan, olola fi duula qabsoo keenyaa irratti godhamu ofirraa ittisuuf; diinni fi alagaan nu keessa seenanii tooftaalee adda addaatiin akka nu hin qoqqoodne, haawaasotni Oromoo dammaqinsaan akka of eegan carraa kanaan dhaamsa keenya dabrsinaafi
12) Waldaaleen Oromoo biyyoota addunyaa bakka adda addaa jiran qabso bilisummaa Oromoo keessatti yaada fi ejjannoo qaban ifaa ifatti baasanii diddaas ta’ee deeggersa isaanii akka ibsan waamicha goonaaf
13) Yeroo ammaa diina fi fira qabsoo keenyaa addaan baasuun ifa ta’aa waan dhufeef, namootas ta’ee gareen Oromoo ejjannoo ofii akka sirreessani fi ifa godhan gaafatna
14) Uummatni keenya kan biyya abbaa isaanii irraa baqatanii biyyoota adda addaa keessa jiran, keessumaayuu kan Yaman keessatti haala hamaa fi baay’ee yaaddessaa keessa jiran, karaa danda’amu hundaan isaan gargaaruuf dirqama keenya ni baana
Injifatnoon Uummata Oromoof!
Oromiyaan ni bilisoomti!
Waldaa Hawaasa Oromoo Ayerlaand (WHOA), Ebla 15 bara 2012
See also the following links:
|Posted by email@example.com on March 29, 2012 at 10:25 AM||comments (1)|
On 24th of March 2012, AOCI held one day training and workshop for its members. This training and workshop was the first of its kind since the establishment of the organization and covered many different themes about organizational development. Among other things, the day was structured around the four dimensions of an organisation.
Furthermore, after thorough discussions about the stages of organizational growth, the participants acknowledged where the organization (AOCI) has come from (the past), explored where the organization currently is, and developed a focus (the future).
The trainer, Mr. Frank Naughton from Partners (Training for Transformation), who has worked with many groups and organisations, brought a range of experience and knowledge that are very useful to the members of AOCI.
Finally, we would like to thank The Community Foundation for Ireland who kindly supported the training and workshop through donations.
To view workshop photos click the link AOCI Training/Workshop under Recent Videos
|Posted by firstname.lastname@example.org on February 24, 2012 at 10:40 AM||comments (1)|
Association of Oromo Community Ireland (AOCI) writes an appeal letter to United Nations High Commissioner for Refugees regarding the deportation of the Oromo refugees residing in Norway. For more information click one of the following links: